محمدباقر قاليباف: اگر نقصي وجود دارد به من و امثال من برمي‌گردد  مردم را تحت فشار قرار ندهيم.
  فارس، محمدباقر قاليباف امروز در مراسم افتتاح تقاطع غير همسطح خيابان شقايق با بزرگراه شهيد كاظمي گفت: مهمترين عرصه نشان دادن توان ملت‌ها، حوزه‌هاي نظامي و جنگ است و دوران دفاع مقدس با همه دوران‌هاي گذشته ايران قابل قياس نيست و بايد از خودمان بپرسيم كه پس از جنگ چرا در عرصه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي، همانند عرصه جنگ موفق نبوده‌ايم.
شهردار تهران ادامه داد: اگر نقصي وجود دارد به من و امثال من برمي‌گردد كه نتوانسته‌ايم از قابليت‌هاي دفاع مقدس و ابعاد مختلف آن استفاده كنيم و نبايد در اين شرايط مردم را تحت فشار قرار دهيم.
قاليباف مهمترين هدف انقلاب اسلامي اين است كه به جهانيان و خودمان اثبات كنيم كه دين تضمين كننده دنيا و آخرت است.
به اعتقاد شهردار تهران، امروز زمان شعار دادن و حرف زدن نيست بايد اقدامات اساسي و اثربخش انجام دهيم و اين كار به جز با عقلانيت انجام نمي‌شود.
وي با اشاره به اينكه شرايط امروز كشور بسيار حساس است، گفت: مخصوصاً در حوزه مسائل داخلي مسائل حساس‌تر از 3 سال ابتداي انقلاب است كه هنوز نظام ما تثبيت نشده بود. شرايط امروز از آن زمان هم حساس‌تر است
شهردار تهران ادامه داد: بايد اين سوال را از خود بپرسيم كه دهه اول انقلاب چه چيزي ما را نجات داد؟ براي پاسخ به اين سوال بايد دو نكته را ذكر كرد " كلمه توحيد " و " توحيد كلمه " بود.
وي در مورد كلمه توحيد گفت: توحيدي يعني خداپرستي و خدا را محور تمام چيزها قرار دادن.انسان نبايد در اقدامات خود به جاي خدا محوري خودمحوري را در تمام شئون زندگي مد نظر قرار دهند. اگر خودمحوري در زندگي مادي و معنوي را پيش بگيريم شكست خواهيم خورد.
قاليباف به توحيد كلمه اشاره كرد و گفت: چيزي كه باعث تداوم انقلاب ‌شد، توحيد كلمه و وحدت بود. وحدت و يكپارچگي در 30 سال گذشته در هيچ مقطع و بحراني ما احساس نكرديم كه جامعه ما وحدت خود را از دست بدهد. من خواهش مي‌كنم برگرديم به گذشته و به بيانات امام در زمينه حفظ وحدت توجه كنيم و يادداشت‌ها، سخنراني‌ها و وصاياي امام را در اين زمينه مرور كنيم.
شهردار تهران افزود: مهمترين تأكيد امام براي تداوم انقلاب بحث وحدت در جامعه اسلامي است، امروز دشمنان انقلاب با تشخيص درست مهمترين گرانيگاه انقلاب را مورد حمله قرار دادند كه وحدت را از بين ببرند و در اين لحظه نخبگان سياسي مهمترين بار را به دوش دارند تا نگذارند اين اتفاق بيفتد.
وي افزود: اگر نگاه ملي و غيرديني داشته باشيم، به انقلاب و مردم ظلم كرده‌ايم و در اين شرايط براي ما دشمن داخلي و خارجي با دوست نادان هيچ فرقي ندارد.
وي تصريح كرد: هر دوست نادان و دشمن داخلي و خارجي كه بخواهد وحدت جامعه را خدشه‌دار كند باعث مي‌شود از مسير انقلاب خارج شويم. نبايد اجازه دهيم چنين اتفاقي بيفتد.
قاليباف به برگزاري راهپيمايي روز قدس اشاره كرد و گفت: روز قدس، روز بزرگي براي مردم است كه به همه دنيا نشان دهيم كه يكپارچه هستيم و نبايد اين حركت ناديده گرفته شود.
وي در ادامه گفت: در حاشيه روز قدس تعدادي حركات‌هاي ضد انقلابي ايجاد شد و هر كس كه دلسوز مردم باشد اين حركت را محكوم مي‌كند.
شهردار تهران افزود: درست است كه اين حركت قابل توجه نبود و تعداد آنها بسيار محدود بود ولي به هر حال اين كارها غير قابل قبول و غير قابل تحمل است.
وي در ادامه يادآور شد: ما روزهاي بزرگي داريم كه روز تبلور وحدت ماست يكي از آن روزها روز قدس است كه نبايد شعار و حركتي غير از اين مطرح شود.
شهردار تهران اضافه كرد: يكي ديگر از اين روزهاي بزرگ، 22 بهمن است كه جشن ملي ماست و روز وحدت ملي . اين روزها را بايد پاس بداريم و نبايد اين روزها را به خاطر سيستم‌ها، گرايش‌ها و لجبازي‌ها اهميت اين روزها را تغيير دهيم. تلاش كنيم در هفته دفاع مقدس ياد و خاطره شهدا را گرامي بداريم.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا